8.19.2009

Marhaban Ya Ramadhan

Islamic Greeting Card by <span class=


Assalamua'laikum..

Selamat bertemu Ramadhan Al-mubarak yang hampir tiba, penuhilah Ramadhan dengan aktiviti Ibadah dengan hati yang ikhlas kepada Allah.

Para wali-wali, orang soleh menangis apabila Ramadhan akan berakhir, tetapi kita umpama mengakhiri bulan Ramadhan dengan perasaan yang biasa, apatah lagi Aidilfitri kunjung tiba untuk disambut semeria-merianya. Saudara-saudaraku sekelian, tempuhilah bulan Ramadhan yang akan kita diami ini dengan bersungguh-sungguh semata-mata inginkan redha Allah. Perbanyakkanlah bacaan Al-quran, solat sunat, bersedekah dan seumpanya. Janganlah hanya bulan Ramadha sahaja kita bersungguh melakukan Ibadah, tetapi bulan-bulan yang lain kita tidak menghayatinya dengan perbuatan seperti mana pada bulan Ramadhan. Jika bulan Ramadhan kita menghabiskan solat tarawih secara berjemah selama 30 hari , pastinya kita juga mempraktikkan didalam solat 5 waktu secara berjemaha di masjid.

Ya Allah, berkatilah kami pada bulan Syaban dan pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan, hanya beberapa hari sahaja lagi kita akan memasuki bulan Ramadhan, maka perbanyakkanlah memohon kepada Allah semoga kita dapat dipertemukan Ramadhan tahun ini. I.Allah.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan