8.11.2009

Ingatlah Allah pastinya Hati akan tenang



Subahanallah..maha suci Allah, melihat akan ciptaan Allah seakan dekat kita kepada Allah. Cukup indah ciptaan Allah yang hidup kekal selamanya. Melihat kepada keagungan Allah yang maha pencipta rasa hati dapat merasakan kita dekat kepada yang maha agung.
Firman Allah SWT:


" Kerana itu, Ingatlah kamu kepadaku nescaya Akau ingat(pula) kepadamu"
(Al-Baqarah: 152)


Hati akan menjadi lembut dan tenteram jika kita mengingati Allah, kita akan dapat merasakan kelazatan dan kenikmatan berzikir kepadanya. Tidak hairan bila orang-orang yang selalu mengingati Allah sentiasa bahagia dan tenteram hidupnya. Amat rugilah orang-oarang yang lalai dalam mengingati Allah, disibukkan dengan tugasan di pejabat, perniagaan dan urusan-urusan yang lain. Janganlah kita leka dan alpa dalam menguruskan dunia yang tiada penghujung. Pasti mati yang akan menyusul dihadapan.


Hiasilah kehidupan ini dengan Iman dan taqwa nescaya bahagialah kita di dunia dan akhirat. Tidak lama lagi kita akan bertemu dengan Ramadhan al-mubarak maka siapkanlah diri dalam menghadapinya. Rebutlah peluang di bulan Ramadhan ini dengan hati yang ikhlas kepada Allah semata-mata inginkan keredhaanNYA.
Semoga kita sentiasa mendapat petunjuk dan hidaya dariNYA..



YaAllah ampunkanlah doasa-doasaku
Terimalah Taubatku
Pilihlah Aku dikalangan hamba-hambamu yang Soleh
Lindungilah Aku dan kasiahanilah aku
Aku mengharapkan Ehsanmu Ya Allah....
Aku tidak mampu Menghadapi Azabmu Ya Allah
Tiada upaya bagiku melainkan KekuatanMu.
Amiin.....Ya Rabbal A'lamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan