12.16.2009

KAUM YAHUDI MANUSIA YANG DI LA’NAT ALLAH TA’LA

terimaseadanya.blogspot.com

Kaum Yahudi satu kaum yang tidak asing bagi seluruh manusia yang ada diatas muka bumi ini.Kaum yang telah dilaknat oleh Allah Ta’la kerana sifat mereka yang tidak mensyukuri nikmat Allah ,membunuh sesuka hati para Nabi dikalangan mereka, sifat sombong , takbbur dan banyak lagi istilah-istilah yang layak diberikan kepada kaum yahudi la’natullah. Ini dijelaskan oleh Allah tentang la’nat Allah terhadapat kaum yahudi.

“Dan mereka (kaum Yahudi) berkata pula: “Hati kami tertutup (tidak dapat menerima Islam)”. (Sebenarnya hati mereka tidak tertutup) bahkan Allah telah melaknatkan mereka disebabkan kekufuran mereka, oleh itu maka sedikit benar mereka yang beriman “(al-Baqarah 88)

Di zaman Nabi SAW memperlihatkan kepada kita bangsa yahudi ketika itu sangat kuat menyokong penentangan terhadap Rasulullah saw . Manusia yang bernama Abu lahab paman Nabi saw sendiri yang mengepalai penentangan yang keras terhadap baginda agar apa yang dibawa oleh baginda tidak diterima oleh masyarakat Qurisy ketika itu.
Sehingga sekarang bangsa yahudi tidak henti-henti daripada membunuh umat islam di palestin, mengambil hak umat islam Palestin dan tidak mahu berundur walaupun si inci daripada bumi Palestin. Negara Israel yang mereka diami pada hari ini juga hasil daripada peperangan, pembunuhan dan kekejaman semata-mata untuk memiliki dan seterusnya mendirikan Negara haram Israel. Mereka mempunyai cita-cita yang tinggi untuk menguasi baitulmuqaddis agar dapat mereka miliki.

Kalau kita melihat dengan mata kasar kita bangsa yahudi tidaklah seramai mana atas muka bumi ini, Negara Isreal yang ada sekarang mempunyai muka bumi yang kecil, rakyat yang tidak seramai umat Islam di Palestin tetapi mempunyai kekuatan untuk menakluk bumi Palestin khususnya dan amnya dunia.

Di anggarkan hampir 11 juta bangsa yahudi yang mendiami Negara Israel haram dan beribu kotakan Jerusalem, jika dibandingkan dengan Negara Palestin dan Negara-negara arab disekitarnya. Mereka menguasai ekonomi dunia yang menjadi nadi kepada kekuatan bangsa yahudi di Israel. Amarika Negara yang terletak dihujung jari bangsa yahudi, setiap kemahuan yang diinginkan oleh Negara Isreal pasti akan ada pertolongan kuasa besar Negara itu.

Kekejaman dan kerakusan bangsa yahudi keatas umat islam Palestin dapat dilihat daripada penentangan demi penentangan umat Islam Palestin, pembebasan dan intifadah yang berlaku adalah hasil daripada kebiadapan Negara Israel terhadap umat Islam palestin.

Menginginkan kemerdekaan dan keamanan adalah satu nikmat yang besar bagi umat islam Palestin agar dapat hidup dalam keadaan aman dan damai. Kesemua nikmat kedamaian itu diambil dengan paksaan oleh negara biadap Israel semata-mata untuk kepentingan Negara Israel haram.

Berlakunya Intifadah bagi membebaskan Negara Palestin


Intifadah yang yang pertama berlaku pada tahun 1987 ( dari bahasa arab :Intifadah "melepaskan diri") adalah sebuah istilah islam yang berarti Pemberontakan
Dalam konflik Israel-Palestina, Intifadah mencakup seluruh gerakan pemberontakan untuk merebut kembali kemerdekaan Palestina. Dengan hanya menggunakan lemparan batu oleh kanak-kanak Palestina, bom minyak buatan sendiri oleh pemuda-pemuda Islam Palestin sehingga aksi bom syahid yang dilakukan oleh para pemuda Islam Palestin dalam menentang tentara Israel dan kaum yahudi.

Intifadah tersebut berakhir pada 1993dengan ditandatangani Perjanjian Oslo dan pembentukan Negara Nasional Palestin. Penindasan Israel tidak terhenti setak itu sahaja, Perjanjian Oslo umpama sandiwara untuk mengaburi mata dunia seolah-oleh mereka cintakan kedamaian tetapi disebalik tabir mereka adalah bangsa yang sukakan pembunuhan dan penindasan yang kejam.

Intifadah ke-2 berlaku lagi. Ia digelar Intifadah Al-Aqsa (juga disebut Intifadah Palestina kedua) adalah konflik berdarah Israel-Palestina yang dimulai pada 29 September 2000 ketika Perdana Menteri Israel (Arel Sharon) dan rombongan sekitar 1.000 tentera bersenjata memasuki kawasan Masjid Al-Aqsa Intifadah ini berakhir pada 8 Februari 2005 setelah kudua-dua pihak setuju berdamai.

Walau macam mana cara sekalipun Negara yahudi tidak akan senag dan tenag melihat umat Islam Palestin hidup dalam keadaan aman, selagi mana mereka tidak dapat menakluk keseluruhan bumi Palestian selagi itulah Negara Israel akan tersur-menerus mencari jalan dan hela mereka untuk memiliki bumi Palestin.

Firman Allah Ta’ala.
“ Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut ugama mereka (yg telah terpesong itu)”(al-Baqarah 102)


Sebagai umat islam yang berpegang kepada Al-Quran dan Hadis Rasulullah SAW, kita wajib bersama-sama menentang kekejaman dan penindasan bangsa Israel terhadap umat Islam Palestin. Pepatah ada megatakan Cubit paha kiri terasa sakit paha kanan, itulah tanda kasih sayang dan ukhuwah sesama muslim. Diiringi dengan doa setaip masa, terus menerus bersama memboikut barangan Israel dan sekutunya agar dengan kemampuan Iman yang sedikit kita miliki dapat melemahkan kekuatan Negara Israel haram la’natullah .

Kalau dilihat dari sudut logik mungkin kita akan melihat kemampuan untuk memboikut barangan Yahudi dan sekutunya tidak akan melemahkan mereka, tetapi kita harus ingat kasih sayang dan pertolongan Allah tidak akan mampu dinilai oleh manusia. Sejarah telah membuktikan kepada kita didalam peperangan Badar, kemenangan Rasulullah SAW bersama para sahabat seramai 313 orang menentang tentera quraisy 1000 orang akhirnya mendatangkan kemenagan ditangan umat Islam. Bairlah usaha kecil dan istiqomah kita beterusan tanda iman kita kepada Allah SWT. Jangan dinila yang kecil itu tidak membawa apa-apa kesan keatas sesuatu perkara tetapi yakinlah kita yang kecil lagi berkualiti itu akan memberikan kemenangan kepada umat islam khususnya.

Intifadah tidak akan berhenti selagi mana manusia yang begelar yahudi berada di bumi Palestin, darah saudara kita di palestin mempunyai nilai yang tinggi disisi Allah, mahalnya tidak mampu dibayar dunia dan isinya. Kemenangan dan syhid itu kerinduan bagi mereka dan juga kita yang menyeaksikannya..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan